Shangri-La exista!

Fetitele din Bhaktapur

Mi-a fost frig mai tot timpul (noptile de ianuarie nu sunt prietenoase nici macar intr-o tara subtropicala), am mers cu masina pe drumuri desfundate, ce pareau ca nu se mai termina, am inghitit tone de praf, curentul se lua cand ti-era lumea mai draga si, cu toate astea, am plecat din Nepal regretand ca am stat prea putin.

Everest din avion Avionn spre Everest Patan Cu parapanta Pictura thangka Tibetane la Boudhanath

Fiecare zi din cele doua saptamani petrecute in tara Muntilor Himalaya mi-a adus ceva nou si neasteptat, ceva care m-a atins intr-un fel anume. Mi-au ramas in suflet oamenii calzi si prietenosi intalniti pe cararile de munte si mai ales copilasii aceia cu zambete rupte parca din soare. Mi s-a taiat respiratia cand am vazut varfurile semete ale Annapurnei atat de aproape, de la Poon Hill. Sau cand am zburat cu parapanta deasupra lacului Phewa, la Pokhara. Sau cand am coborat cu hardughia aia numita „local bus” pe niste drumuri inguste ca firul de ata, pe marginea prapastiei, de la Tatopani pana la Beni.

Lumbini Calugari la Boudhanath Manastire Saddhusii de la Pashupatinath

M-a impresionat simplitatea locului unde s-a nascut Buddha si m-am simtit invaluita de pace vizitand manastirile din zona. La Boudhanath am invartit rotile de rugaciune din jurul cele mai mari stupa din Nepal, iar la Swayambhunath, Templul Maimutelor, o familie de macaci prea iubitoare a incercat sa ma adopte. In jungla din Chitwan s-a luat dupa mine un elefant salbatic, dar crocodilii de pe malurile raului Rapti au stat cuminti la poza. Ca si rinocerul intalnit in partida de safari. N-am rezistat ispitei si, la fel cum a facut Sega in carte, am cumparat putina intelepciune de la saddhusii din Pashupatinath. N-am rezistat nici celeilalte ispite si dupa o raita prin pravalioarele din Thamel am burdusit valiza cu saluri si pulovere de pashmina, boluri tibetane si picturi thangka, toate la preturi meticulos negociate.

Maimutele de la Templul Maimutelor Jeep Safari Elefantul salbatic Rinocer sfios Crocodil lenes

Precum cartea, asa a fost si aventura mea nepaleza: incredibila, palpitanta, fascinanta, provocatoare si plina de culoare, Lama, Sushma, Maya, monstrul din Lumbini si Hari dovedindu-se personaje la fel de savuroase si in realitate.

Astrologul de la Swayambhunath Mosul si Sega Femeie Tharu cu copil Buddha

Nu mai lungesc vorba. Shangri-La exista, nu e o fictiune. Eu am gasit-o acolo, in Nepal.

OANA M.

(Fotografiile sunt din arhiva personala a Oanei)

Oana a facut parte din primul grup de aventurieri in Nepal, alaturi de Lama si Sega, in ianuarie 2014. Daca vrei si tu sa faci parte dintr-un astfel de grup, aventureaza-te cu noi.